Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Utolsó frissítés: 2025. október 5.
1. Szolgáltató adatai
Szolgáltató neve: Bús Patrícia
Szolgáltatás neve: Utazz Könnyen
Székhely: Magyarország
E-mail: buspanka@icloud.com
2. A szolgáltatás jellege
Az Utazz Könnyen egy online szolgáltatás, amely egyedi utazástervezést és előre elkészített utazási csomagokat kínál különböző városokba és országokba. A cél, hogy az ügyfelek számára személyre szabott, átlátható és kényelmes utazási élményt biztosítson.
A szolgáltatás kizárólag információkat és tanácsokat nyújt. A csomagokban, ajánlásokban szereplő szállások, közlekedési lehetőségek, programok és jegyek csupán javaslatok; nem minősülnek foglalásnak, közvetítésnek vagy vásárlásnak. A foglalások elvégzése minden esetben a Megrendelő feladata és felelőssége.
A csomagokban található adatok nem tekinthetők kész tényeknek, azok a publikáláskor ismert információkon alapulnak, és időközben változhatnak. A Megrendelőnek kötelessége a javaslatok önálló ellenőrzése, az aktuális feltételek, árak és elérhetőség megismerése, valamint a foglalások saját nevében történő intézése.
3. A szerződés létrejötte
A szerződés létrejöttének folyamata:
- A Megrendelő kitölti a megrendelési űrlapot a weboldalon, és elfogadja jelen Általános Szerződési Feltételeket.
- A Megrendelő a Stripe fizetési rendszeren keresztül teljesíti a fizetést.
- A fizetés sikeres teljesítését követően a Szolgáltató e-mailben megerősíti a megrendelést.
- A szerződés a fizetés sikeres teljesítésével létrejön.
A megrendelés leadása során a Megrendelő az űrlap kitöltésével és a fizetés kezdeményezésével elfogadja jelen Általános Szerződési Feltételeket. A szerződés szövegét a Megrendelő a megrendelés leadása előtt megtekintheti és kinyomtathatja. A Szolgáltató a szerződés szövegét elektronikus úton is megküldi a Megrendelőnek.
Technikai információk: A megrendelés leadása magyar nyelven történik. A Megrendelő az űrlap kitöltése során javíthatja a bevitt adatokat, a fizetés előtt ellenőrizheti azokat.
4. Fizetési feltételek és árak
A szolgáltatás ellenértéke online módon, a Stripe fizetési rendszeren keresztül fizethető meg. A Stripe biztosítja a tranzakciók biztonságát és a bankkártyaadatok titkosított kezelését.
A kártyaadatokat a Szolgáltató nem látja és nem tárolja, azok kizárólag a Stripe biztonságos rendszerében kerülnek feldolgozásra.
Árak: A weboldalon feltüntetett árak bruttó (ÁFA-val együtt) összegek, magyar forintban. A szolgáltatás áfája 27%. A számla a fizetés teljesítését követően elektronikus úton kerül megküldésre.
5. A szolgáltatás teljesítése
Teljesítési határidő: Az egyedi utazástervezés esetén a Szolgáltató a megrendelés feldolgozását követően e-mailben veszi fel a kapcsolatot a Megrendelővel a részletek egyeztetése céljából. A szolgáltatás teljesítése a megrendelést követően legfeljebb 7 napon belül kezdődik meg, és a részletes utazási terv elkészítése után elektronikus úton (e-mailben) kerül megküldésre.
A kész csomagok esetében a szükséges információk és dokumentumok a fizetés teljesítését követően azonnal vagy legfeljebb 24 órán belül elektronikus úton kerülnek megküldésre.
A Szolgáltató nem végez foglalást a Megrendelő helyett, és nem vállal szerepet harmadik felek (szálláshelyek, közlekedési szolgáltatók, program- és jegyértékesítők stb.) szolgáltatásainak közvetítésében. A Megrendelő saját felelősségére és nevében intézi a foglalásokat, és köteles meggyőződni az aktuális feltételekről, árakról, elérhetőségről és az esetleges szerződési feltételekről.
6. Elállási jog
A fogyasztót 14 napos indokolás nélküli elállási jog illeti meg a szerződéskötéstől számítva, ha a Szolgáltató nem teljesítette a tájékoztatási kötelezettségét [45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bek.].
Elállási jog kivételek:
- Digitális tartalom: Olyan nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom esetén, amelynek nyújtását a fogyasztó kifejezett, előzetes hozzájárulásával megkezdjük, és egyben tudomásul veszi, hogy ezzel elveszíti elállási jogát [45/2014. (II.26.) Korm. rend. 29. § (1) m) pont].
- Személyre szabott szolgáltatás: A teljesítés megkezdését követően a fogyasztó nem állhat el, ha a szolgáltatás teljes egészében teljesült a fogyasztó előzetes kifejezett hozzájárulásával [45/2014. (II.26.) Korm. rend. 29. § (1) n) pont].
Elállás gyakorlása: Az elállás nyilatkozatát a Megrendelő a következő címre küldheti: buspanka@icloud.com
Visszatérítés: Amennyiben az elállási jogot gyakorolni lehet, a Szolgáltató a visszatérítést 14 napon belül teljesíti, ugyanazzal a fizetési móddal, amellyel a Megrendelő a fizetést teljesítette.
7. Felelősség és jótállás
Szolgáltatás jellege és hatáskör: A Szolgáltató nem vállal felelősséget a csomagokban szereplő javaslatok végrehajtásáért, azok pontosságáért, időszerűségéért, elérhetőségéért vagy minőségéért, továbbá különösen nem vállal felelősséget szállásért, közlekedésért, programokért, jegyekért vagy bármely harmadik fél által nyújtott szolgáltatásért. Ezek minden esetben külső szolgáltatók, amelyekért a Szolgáltató nem felel.
A csomagok és ajánlások kizárólag tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik a Megrendelő saját utánajárását, vizsgálatát és megfontolt döntését. A Megrendelő teljes mértékben felelős azért, hogy a javaslatokat saját körülményeihez mérten ellenőrizze, és az esetleges kockázatokat mérlegelje.
Jótállás: A Szolgáltató a szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos hibákért felelős. A felelősség kizárása nem érvényes a kár okozására irányuló szándékos vagy súlyos gondatlanság esetén, valamint a fogyasztókkal szemben az irányadó jogszabályok által előírt kötelező felelősség esetén.
8. Adatkezelés
A személyes adatok kezelése a vonatkozó adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően történik. Részletes információ az Adatvédelmi nyilatkozatban található.
9. Panaszkezelés
A Megrendelő a szolgáltatással kapcsolatos panaszát e-mailben küldheti el a következő címre: buspanka@icloud.com. A panaszokat a Szolgáltató 14 napon belül megvizsgálja és írásban válaszol.
Panaszkezelési eljárás: A panasz tartalmazza a Megrendelő nevét, elérhetőségét, a panasz tárgyát és dátumát. A Szolgáltató a panasz megvizsgálása után írásban (e-mailben) tájékoztatja a Megrendelőt a panasz kezeléséről, eredményéről.
10. Békéltető testülethez fordulás és ODR
Békéltető testület: A fogyasztó jogosult a lakóhelye szerinti vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulni a vitás kérdések rendezése érdekében. A békéltető testületek listája és elérhetőségei: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek
Online vitarendezési platform (ODR): Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja (ODR platform) a következő címen érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Jogvita rendezése: A felek a vitás kérdéseket elsősorban békés úton igyekeznek rendezni. Ennek sikertelensége esetén a jogvitákra a magyar jogszabályok az irányadók, és a magyar bíróságok rendelkeznek illetékességgel.
11. Egyéb rendelkezések
A szolgáltatás díjai a weboldalon feltüntetett módon kerülnek meghatározásra. A szerződés módosítása csak írásos formában történhet. A jelen Általános Szerződési Feltételek egyes rendelkezéseinek érvénytelensége nem érinti a szerződés többi részének érvényességét.